Viikon väläys: Proteiinia kasviksista!

Kauppoihin on viime aikoina tullut kiitettävä määrä erilaisia kasvispohjaisia proteiininlähteitä. On erilaisia soijatuotteita ja tofua jos jonkinlaisessa muodossa ja marinadissa, nyhtökauraa, quornia ja härkistä. Helpottaa kummasti ruuanvalmistusta, kun on mistä valita. Vaan yksi asia vielä harmittaa näissä muuten loistavissa ja ihan mukavan makuisissa lihan ja maitoproteiinin korvaavissa tuotteissa, nimittäin kallis hinta!

Senpä vuoksi olin todella innoissani törmätessäni burmalaiseen tofuun, joka tehdään kikherne- eli gram-jauhoista. Burmalainen tofu on superhelppo valmistaa ja maistuu hyvältä, sillä sen voi maustaa haluamallaan tavalla. Kokeilin jo kaksi kertaa ja nyt haluan innoissani jakaa ilosanomaa kaikille. 😉 Gram-jauho on edullista ja sitä voi ostaa esim. itämaisenruuankaupoista tai Punnitse & säästästä. Iso palanen (25 x 12 x 2 cm) kikhernetofua tulee maksamaan noin euron. Kannattaa kokeilla!

Tässä blogissa on hyvä perusohje: http://www.vaimomatskuu.com/kasvisruuat/burmalainen-tofu-kikhernekrutongit/